BALL DONUT PARK 那覇OPA店

d1

d2

d3

d4

ドーナツ専門店「BALL DONUT PARK」の沖縄直営店2店舗目であり、またブランド初のインモール出店。同店は、創業60年の歴史を持つサーターアンダギーやソーキソバの原料粉の製造・販売を手掛ける老舗製粉メーカー沖縄製粉のブランドだ。立地特性から若いターゲット層、近年沖縄で増加傾向にあるアジアインバウンド顧客、そしてインモールである事を考慮した空間とした。カウンターの腰にはタイのイラストレーター、タムくんを起用したオリジナルの女の子達のイラストを散りばめ、目に留まりやすいメニュー表記と購買動線サインを打ち出している。また、もう一つのブランドカラーである色鮮やかなスペインタイルは、インモールの空間に合わせて特注プリントタイルとして施した。訪れたお客様が、ドーナツを巡る楽しそうな女の子達のイラストそのままに、ボールドーナツを楽しんでもらえる様イメージしデザインしている。(室谷丞一郎/ジーク

 

BALL DONUT PARK 那覇OPA店
所在地:沖縄県那覇市泉崎 1-20-1 カフーナ旭橋A街区
オープン:2018年10月13日
ブランディング・プロデュース:THAT’S ALL LIGHT 梅田武志 須藤晃弘
設計:ジーク 室谷丞一郎
床面積:21.5㎡
客席数:5席
Photo:井田佳明

 

This is the second directly managed store in Okinawa of a donut specialty shop “BALL DONUT PARK” and its first in-mall store. The brand has 60 years history of flour mill manufacturer in Okinawa, providing raw material powders of local foods: Sata Andagi, Soki Soba, etc. Considering its in-mall location characteristics, we targeted young customers and Asian inbound tourists increasing in Okinawa in recent years. The counter has original illustrations of girls created by a popular Thai illustrator, Tam-kun. It functions as a purchase flow line that helps customers to find menus. In addition, colorful Spanish tiles which is another brand color has a custom printing that suits well with the in-mall space. Our design plan aims to have customers enjoy ball donuts as it is illustrated on the counter. (Shoichiro Muroya / ZYCC)

 

BALL DONUT PARK Naha OPA store
Location: Kafuna Asahibashi Block A, 1-20-1, Izumizaki, Naha-shi, Okinawa
Open: Oct. 13th, 2018
Branding&Produce: THAT’S ALL LIGHT Takeshi Umeda Akihiro Sudo
Design: ZYCC Shoichiro Muroya
Floor area: 21.5 m²
Capacity: 5 seats
Photo: Yoshiaki Ida

 

这是面包圈专卖店“BALL DONUT PARK”的第二家冲绳直营店,同时对他们而言是第一家底商形式的店铺。他们本来是制造及贩卖沙翁、冲绳排骨面原料粉的老号牌子“冲绳制粉”。因地点的特色而我们规划了打造适合年轻人、访日亚洲游客们的空间,而且考虑到作为商场内底商之一的处境。采用了泰国插图画家小Tam画的少女们插图,镶嵌了柜台侧面,显出菜单内容及购买的动线。另外,用了牌子的形象颜色、鲜明的西班牙瓷砖,我们为了搭配商场空间,特别印花了那些瓷砖。总之以我们想象客人来欣赏面包圈的情景为设计了,像插画上高兴似的少女们。(室谷丞一郎/ZYCC

 

BALL DONUT PARK 那霸OPA店
地址:冲绳县那霸市泉崎1-20-1 Kafuhna 旭桥A街区
开业:2018年10月13日
品牌策略:THAT’S ALL LIGHT 梅田武志 须藤晃弘
室内设计 ZYCC 室谷丞一郎
实用面积:21.5平米
席位数:5
摄影:井田佳明

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
お問い合わせはこちら